Aranżacja wnętrz
Architektura wnetrz dla opornych…

TRANSMISJA I ZESPÓL JEZDNY KIEROWANIE I OBSLUGA CIAGNIKA TRANSMISJA CIAGNIKÓW I SAMOCHODÓW

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2018

TRANSMISJA I ZESPÓŁ JEZDNY KIEROWANIE I OBSŁUGA CIAGNIKA TRANSMISJA CIĄGNIKÓW I SAMOCHODÓW Transmisja ciągników i samochodów składa się, jak już powiedziano wyżej, z szeregu samodzielnych mechanizmów. Sprzęgło pozwala na szybkie odłączenie i płynne połączenie obracającego się wału korbowego z pozo- stałymi częściami mechanizmu przeniesienia. Potrzebne jest to przy włączaniu różnych prędkości i przy ruszaniu ciągnika z miejsca. Sprzęgło składa się z tarczy napędowej z okładzinami , tarczy dociskowej i sprężyn . Tarcza dociskowa jest osadzona na wałku wieloklinowym transmisji . Włączanie i wyłączanie sprzęgła dokonuje się za pomocą pedału . Wał korbowy może połączyć się z wałkiem transmisji jedynie w tym wypadku, kiedy tarcza napędowa zostanie dociśnięta do koła zamachowego . W tym wypadku koło zamachowe , dzięki istnieniu sił tarcia między nim a tarczą napędową będzie płynnie pociągało za sobą tarczę napędową, a przy silnym nacisku w pełni będzie przekazywało obroty na transmisję. Tarcza napędowa dociskana jest do koła zamachowego sprężynami działającymi na niego poprzez tarczę dociskową. W celu odłączenia silnika od transmisji przyciska się pedał . Tarcza dociskowa pokonuje przy tym siłę sprężyn, tarcza napędowa odchodzi od koła zamachowego i zanikają siły tarcia między tarczami. Gdy pedał jest zwolniony, tarcza dociskowa pod działaniem sprężyn znowu dociska tarczę napędową do koła zamachowego i transmisja zostaje płynnie włączona. [przypisy: domki bez pozwolenia, domki drewniane, tarasy drewniane ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: deska tarasowa domki bez pozwolenia tarasy drewniane