Domki letniskowe z drewna
Architektura wnetrz dla opornych…

Nadmiar oleju podawanego do lozysk glównych i korbowodowych

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2018

Szereg badań i doświadczenia przodujących mechanizatorów rolnictwa pokazały, że na zużycie części wywiera wpływ nie tylko spadek lepkości Schemat kombinowanego systemu smarowania ciągnika SChTZ-NATI. Jak widać z tego schematu olej wypełniający miskę olejową zasysany jest pompką trybikową, przez filtr siatkowy i podawany do głównego przewodu przez kanał doprowadzający , filtr i chłodnicę oleju lub w wypadku zanieczyszczenia filtru – przez zawór przepustowy . Z przewodu głównego poprzez odpowiednio wiercone otwory olej podawany jest do łożysk głównych i korbowodowych sworzni tłokowych, przekładni rozdzielczej, dźwigni zaworowych i innych najbardziej odpowiedzialnych części. Nadmiar oleju podawanego do łożysk głównych i korbowodowych oraz do sworzni tłokowych rozpryskuje się i smaruje cylindry, tłoki i kułaki wałka rozrządczego. W czasie chłodnej pogody olej wystarczająco chłodzi się w misce olejowej i chłodnica olej owa może być wyłączona przy pomocy zaworu. Do kontroli ciśnienia oleju w systemie smarowania służy manometr . Jeżeli przy normalnych obrotach silnika wskazania monometru spadają poniżej 0,7 at, należy silnik zatrzymać, znaleźć przyczynę spadku ciśnienia oleju i usunąć ją. Przy spadku ciśnienia nie należy kontynuować pracy silnika. Przy ciśnieniu nadmiernym (powyżej 2,5 at) nadmiar oleju przelewa się z głównego przewodu olejowego, z powrotem do miski przez zawór przelewowy . Do chłodzenia silnika rozruchowego wodą doprowadzana jest do jego koszulki przez rurkę i odprowadzana z głowicy silnika rozruchowego do górnego zbiornika chłodnicy przez rurkę. Spuszczanie wody z dolnego zbiornika chłodnicy oraz ze zbiornika podgrzewacza wykonuje się przez korki spustowe . Dla kontroli temperatury wody w górnym zbiorniku chłodnicy wstawiony jest termometr, którego tarcza znajduje się na tablicy kierowcy. W ciepłych porach roku, kiedy nie trzeba podgrzewać wody, nalewa się ją przez otwór chłodnicy, skąd ścieka ona do zbiornika dolnego i przez furkę przepływa do zbiornika , a stąd rurami do koszulek silnika. W czasie pracy należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe napięcie paska wentylatora i nie dopuszczać do jego zaoliwienia, ponieważ w przeciwnym wypadku poślizg paska wywoła niedostateczne chłodzenie wody w chłodnicy i wynikające stąd przegrzanie silnika. Tak jak należy wystrzegać się przegrzania silnika, tak również trzeba unikać jego przechłodzenia. Przechłodzenie pociąga za sobą kondensację paliwa, rozrzedzenie oleju, zwiększenie zużycia części itp. Jedynie w normalnych warunkach cieplnych silnik będzie pracował prawidłowo. [hasła pokrewne: domki bez pozwolenia, domki drewniane, tarasy drewniane ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: deska tarasowa domki bez pozwolenia tarasy drewniane