Domki letniskowe z drewna
Architektura wnetrz dla opornych…

Do chlodzenia oleju w systemie smarowania ciagników

Posted in Uncategorized  by admin
November 13th, 2018

Do chłodzenia oleju w systemie smarowania ciągników S-80 i KD-35 przewidziana jest chłodnica olejowa zamocowana z przodu ciągnika na chłodnicy wodnej. Dzięki chłodzeniu oleju znacznie przedłuża się jego okres pracy. W silniku SChTZ wszystkie podstawowe trące się części (z wyjątkiem łożysk wałka rozdzielczego) smarowane są przez rozbryzg. Poziom oleju w misce olejowej określa się według tego, czy wycieka on przez górny czy też przez dolny kran kontrolny przy ich otwarciu. Górny zawór określa najwyższy poziom oleju przy nalewaniu, dolny zaś – najniższy poziom dopuszczalny przy pracy. W czasie pracy z powodu przedostawania się pewnej części paliwa z cylindrów do miski olejowej olej rozrzedza się i pogarszają się jego wartości smarne . Z tego powodu w przepisach obsługi technicznej ciągników SChTZ przewidziane jest codzienne spuszczanie oleju do poziomu środkowego kranu kontrolnego i uzupełnienie nowym olejem do poziomu kranu górnego. Po określonej ilości wykonanej pracy, kiedy lepkość oleju stanie się mniejsza niż jest to dopuszczalne, należy całkowicie zmienić olej i dokładnie przemyć naftą miskę olejową, blok i filtry. Aby w warunkach polowych określić dopuszczalną lepkość oleju, stosuje się polowe wiskozimetry. W rurkach wiskozimetru znajduje się świeży olej potrzebnej jakości, w jednej z rurek dla użytku zimowego, jesiennego i wiosennego, w drugiej – dla letniego. W rurce, zwanej kontrolną, znajduje się olej o granicznie dopuszczalnej lepkości. Badany olej nalewa się do rurki do poziomu w pozostałych rurkach i zakrywa się korkiem . Aby wyrównać temperaturę oleju badanego i olejów znajdujących się w rurkach kontrolnych, zanurzamy wiskozimetr na kilka minut do chłodnicy lub podgrzewamy go jakimkolwiek innym sposobem. Następnie przekręcamy szybko wiskozimetr i obserwujemy go; jeżeli pęcherzyk powietrza w rurce z olejem badanym podnosi się szybciej niż pęcherzyk powietrza w rurce kontrolnej, oznacza to, że olej ma zbyt niską lepkość i należy go wymienić. Przy badaniu świeżego oleju przed napełnieniem miski olejowej ruch pęcherzyka powietrza w rurce jest identyczny, jak ruch pęcherzyka powietrza w rurce . [więcej w: montaż monitoringu cennik, mrówka goleniów godziny otwarcia, ocieplenie domu koszt ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: montaż monitoringu cennik mrówka goleniów godziny otwarcia ocieplenie domu koszt