Domki letniskowe z drewna
Architektura wnetrz dla opornych…

Ciagnikowe skrzynki biegów skladaja sie normalnie z walka pierwotnego

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2018

Ciągnikowe skrzynki biegów składają się normalnie z wałka pierwotnego (napędowego), łączącego się za pomocą sprzęgła z wałem silnika i wtórnego (napędzanego), połączonego z pozostałymi mechanizmami transmisji i zespołami jezdnymi. Na pierwotnym i wtórnym wałku skrzynki biegów znajduje się zespół kół zębatych o różnej ilości zębów. Włączając jedną z par kół zębatych, zmienia się szybkość obrotów wałka napędzanego i przekazywany przez niego moment obrotowy. Wałek napędzany będzie tyle razy wolniej obracał się od wałka napędowego, a moment obrotowy na wałku napędzanym, będzie większy od momentu na wałku napędowym, ile razy ilość zębów (lub średnica) koła zębatego na wałku napędzanym będzie większa od ilości zębów (lub średnicy) koła zębatego na wałku napędowym. Stosunek ilości zębów (lub średnic) wzajemnie zazębiających się kół nazywamy współczynnikiem przełożenia. Różne pary kół zębatych mają różne przełożenia i w zależności od tego osiąga się różne biegi (prędkości) ciągnika. Włączenie dowolnej pary kół zębatych odbywa się za pomocą dźwigni przełączania biegów. W nowych typach ciągników istnieje większa ilość biegów, co daje możność lepszego dostosowania się- do warunków pracy i wykorzystania rozwijanej siły pociągowej. Ciągniki SChTZ, Uniwersal, S-60 i S-65 mają zaledwie po trzy biegi wprzód, ciągnik SCRTZ-NATl ma cztery biegi, a ciągnik KD-35 i S-80 po pięć -biegów do przodu. Obsługa skrzynki biegów polega na okresowym sprawdzeniu poziomu oleju i okresowej jego zmianie według prawideł obsługi technicznej. [patrz też: zadaszenia tarasów, domki drewniane całoroczne, domek holenderski ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: domek holenderski domki drewniane całoroczne zadaszenia tarasów