Domki letniskowe z drewna
Architektura wnetrz dla opornych…

Budownictwo wczoraj i dzis : Lompreta Nolte Arquitetos Wniosek dotyczący konkursu na Muzeum Środowiska, Rio de Janeiro

Posted in Uncategorized  by admin
November 8th, 2018

Lompreta Nolte Arquitetos – Daniel Feldman i Elizabeth A.
A.
Os Na początku tego tygodnia przedstawiliśmy Wam interesującą propozycję Konkursu Muzeum Ochrony Środowiska, a teraz otrzymaliśmy wyróżnienie zaszczytne od Lompreta Nolte Arquitetos – Daniela Feldmana i Elizabeth A.
A.
os.
Ogród Botaniczny, jedna z najstarszych instytucji w całej Brazylii, to przestrzeń o wielkim znaczeniu dla miasta Rio de Janeiro.
Około 600 tysięcy odwiedzających każdego roku jest ważnym miejscem turystycznym, nastawionym na edukację środowiskową i naukową, a także na rozrywkę, a ostatnio także na program kulturalny.
Kompleks kulturowy.
przy wejściu do Ogrodu Botanicznego pokazał ogromny wzrost wydarzeń, a Muzeum Ochrony Środowiska ma być kolejnym i jednym z najważniejszych elementów Zespołu.
W związku z tym projekt załącznika do muzeum to przede wszystkim projekt dotyczący integracji.
integracja Muzeum z istniejącymi obiektami i otoczeniem ogrodu botanicznego.
Proces projektowania INTEGRACJA Punkt centralny kompleksu kulturowego.
znajduje się na placu przed centrum turystycznym (XVI-wieczna budowla, rezydencja imperatora) i służy jako główny dostęp do parku, a także do wszystkich instalacji kulturalnych.
Projekt dla Muzeum proponuje całkowitą inwersję istniejącej organizacji wewnętrznej, aby wejść do niej od strony placu, oferując nowy liniowy plac wejściowy, a tym samym łącząc go z centrum turystycznym i kompleksem kulturalnym.
Projekt proponuje połączenie programu pokojowego w jednej konstrukcji.
W ten sposób uwalnia obszary wokół centralnego placu i waloryzuje historyczny kontekst.
Budynek składa się ze stosu drewnianych skrzyń, które są zorientowane na główne budynki i widoki na mikro- miejski kontekst.
Oś wizualna i tarasy tworzą główne elementy składu wolumetrycznego.
Oś liniowego placu wejściowego znajduje kontynuację na szczycie ułożonych w stos drewnianych skrzyń tworzących krajobraz na różnych poziomach, wszystkie związane z wnętrzem muzeum.
.
Lompreta Nolte Arquitetos – Daniel Feldman i Elizabeth A.
A.
Os PRZESTRZEŃ WNĘTRZA.
Lompreta Nolte Arquitetos – Daniel Feldman i Elizabeth A.
A.
Os Wraz z nowym wejściem Muzeum otrzymuje centralny dostęp do wszystkich obiektów muzealnych, takich jak wystawy (stałe i tymczasowe) i słuchowe z ograniczonym dostępem, jak również wolne przestrzenie, takie jak foyer , kawiarnia, sklep i tarasy.
Te raczej publiczne przestrzenie są bezpośrednio połączone z tarasami, które tworzą ciągły krajobraz z jego wyjątkowymi widokami.
Wystawy organizowane są w celu zaoferowania elastycznych obwodów łączących historyczną i nową część Muzeum.
Zewnętrzne przestrzenie wokół historycznego budynku stają się zewnętrznymi terenami wystawienniczymi z ograniczonym dostępem wzmacniającym obszar Muzeum.
SUSTAINABILTY / ENERGY EFFICIENCY.
Lompreta Nolte Arquitetos – Daniel Feldman i Elizabeth A.
A.
Os Załącznik do Muzeum składa się ze skumulowanych pudełek o wyraźnie określonym związku między odizolowanymi fasadami i otworami.
Jego koncepcja przestrzeni publicznych opiera się na wentylacji krzyżowej, która wraz z cieniami jest najbardziej wydajną metodą chłodzenia w gorącym klimacie wilgotnym.
Raczej zamknięte przestrzenie wystawowe muszą wykorzystywać klimatyzację, współpracując z geotermicznym wstępnym chłodzeniem powietrza zewnętrznego.
Zielone dachy i drewniane fasady zapewniają materiały o niskiej chłonności, aby zapobiec wpływowi wysp ciepła na budynek.
Ponowne wykorzystanie wody deszczowej i produkcja energii na miejscu to nie tylko część projektu, ale w szczególności część ekspozycji.
Pozorna instalacja ma wpływ edukacyjny na wyjaśnienie odwiedzającym strategii efektywności energetycznej, w tym edukację ekologiczną.
Sekcje ECOSYSTEM W obrębie intensywnej biomasy lasu Tropical Coast Forest, Mata Atlântica ., wstawienie budynku można porównać do formacji skał o charakterze bryłowym.
Rozumiejąc budynek w tej formie, jest to przestrzeń naturalnie zajmowana przez.
Rupicola.
roślinność, lokalny typ roślinności, który dominuje w miejscowej skalistej formacji (w tym w bochenku cukrowym).
Sekwencja tarasów daje przestrzeń tej lokalnej roślinności i oferuje Muzeum reprezentację lokalnego gatunku roślinnego jeszcze nieobecnego w Ogrodzie Botanicznym.
[patrz też: gładzie gipsowe cennik, wiatrołap w domu jednorodzinnym, projekt sklepu spożywczego ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: gładzie gipsowe cennik projekt sklepu spożywczego wiatrołap w domu jednorodzinnym